*:not(.wp-block-quote):not(.alignwide):not(.td-a-ad){ margin-left: auto; margin-right: auto; }.tdb_single_content a{ pointer-events: auto; }.tdb_single_content .td-spot-id-top_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Top Ad’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad0 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 1’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad1 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 2’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad2 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 3’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-bottom_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Bottom Ad’ !important; }.tdb_single_content .id_top_ad, .tdb_single_content .id_bottom_ad{ clear: both; margin-bottom: 21px; text-align: center; }.tdb_single_content .id_top_ad img, .tdb_single_content .id_bottom_ad img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_top_ad .adsbygoogle, .tdb_single_content .id_bottom_ad .adsbygoogle{ position: relative; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ margin-bottom: 15px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ text-align: center; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-right: auto; margin-left: auto; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left{ float: left; margin-top: 9px; margin-right: 21px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right{ float: right; margin-top: 6px; margin-left: 21px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title{ width: 300px; height: 250px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title:before{ position: absolute; top: 50%; -webkit-transform: translateY(-50%); transform: translateY(-50%); margin: auto; display: table; width: 100%; }.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:18px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 h1{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h2{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h3:not(.tds-locker-title){ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h4{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h5{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h6{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:16px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 32px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:48px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; color: #222222; }.tdi_20,.tdi_20 p{ color: #444444; }.tdi_20 h1,.tdi_20 h2,.tdi_20 h3:not(.tds-locker-title),.tdi_20 h4,.tdi_20 h5,.tdi_20 h6{ color: #222222; }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center { margin: 0 auto 26px auto; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left { margin-right: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right { margin-left: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .td-a-ad { float: none; text-align: center; } .tdb_single_content .td-a-ad img { margin-right: auto; margin-left: auto; } .tdb_single_content .tdc-a-ad { float: none; } }@media print { .single .td-header-template-wrap, .single .td-footer-template-wrap, .single .td_block_wrap:not(.tdb_breadcrumbs):not(.tdb_single_categories):not(.tdb-single-title):not(.tdb_single_author):not(.tdb_single_date ):not(.tdb_single_comments_count ):not(.tdb_single_post_views):not(.tdb_single_featured_image):not(.tdb_single_content) { display: none; } .single.td-animation-stack-type0 .post img { opacity: 1 !important; } }/* portrait */@media (min-width: 768px) and (max-width: 1018px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 28px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:28px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}/* phone */@media (max-width: 767px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:13px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 26px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:24px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}]]>

PETALING JAYA: Penyanyi dan pelakon lelaki, Cat Farish dikhabarkan bakal menghadiahkan buah tangan terbaharu buat peminatnya tidak lama lagi.

Cat Farish atau nama sebenarnya Farish bin Ramli berkata, kini sedang fokus untuk menghasilkan karya terbaru yang berbentuk penulisan buku yang bakal diterbitkan tidak lama lagi.

[Jom Ikuti Instagram Kami]
[KLIK DI SINI]

Difahamkan, buku ini merupakan kisah penceritaan perjalanannya selaku penyanyi dan menurut Cat kesemua lirik lagu dan rap nyanyian sepanjang karienya turut dicoretkan dalam penulisan buku berkenaan yang bertajuk “Bucu Kasar Pujangga”.

[Jom Sertai Group Telegram Kami]
[Klik DI SINI]

“Sekarang ini tawaran agak susah nak terima, tambah pula masa PKP ni, tapi ada je benda yang tak masuk akal datang dan rezeki lain

“saya kumpulkan semua rap dan lirik dalam satu buku daripada saya bermula sebagai penyanyi dengan Ruffedge, The Fabulos Cat, Tiga Swagger dan sampai saya solo,” ujar Cat dalam satu sidang media.

Menurut Cat, idea untuk menulis buku ini tercetus apabila kebosanan di waktu Perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan dan dia melihat seorang rapper bernama “Tulang Kata” telah menjual buku puisi di platform penjualan online lalu menarik minatnya untuk menulis buku berkenaan.

[Jom like & follow Facebook kami]
[Klik DI SINI]

“Saya sebenarnya tengok seorang rapper nama tulang kata dia buat puisi bertajuk Sha, dimana buku ini dijual dekat shoppe

“saya cakap kat dia abang nak buat la, dan sekarang ini saya dah mula buat sejak 3 bulan yang lalu,” ujar Cat kepada media.

Khabarnya juga, buku ini sudah mencapai 60 peratus telah siap dan menurut Cat meskipun fokusnya kini untuk menulis buku namun karier nyanyiannya juga tidak dilupakan, dia masih lagi menulis dan membuat lagu serta menunggu masa yang sesuai untuk merakamkan lagu ciptaan terbarunya itu bersama dengan kumpulan Ruffedge.

“tahulah kita ni, bila macam-macam nak buat, selalu 3 atau 4 lagu lirik saya sempat buat, jadi sekarang ini hampir 60 peratus sudah siap

“Cuma penceritaan didalam setiap lirik lagu yang saya buat ada kisah dan kenangannya sendiri,” ujar Cat.

[Tweet Bersama Kami]
[KLIK DI SINI]

Terbaharu, selain menulis buku, Cat juga masih lagi aktif menyanyi dan berlakon, antara lakonan terbarunya adalah menerusi drama Cik Ayu Mee Sanggul yang memegang watak sebagai Hamzah.

[Kongsikan Dengan Kami Di Tiktok]
[Klik Di Sini]

Drama ini sedang ditayangkan di Astro Ria HD pada setiap hari isnin hingga khamis jam 10 malam.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *