*:not(.wp-block-quote):not(.alignwide):not(.td-a-ad){ margin-left: auto; margin-right: auto; }.tdb_single_content a{ pointer-events: auto; }.tdb_single_content .td-spot-id-top_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Top Ad’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad0 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 1’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad1 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 2’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad2 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 3’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-bottom_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Bottom Ad’ !important; }.tdb_single_content .id_top_ad, .tdb_single_content .id_bottom_ad{ clear: both; margin-bottom: 21px; text-align: center; }.tdb_single_content .id_top_ad img, .tdb_single_content .id_bottom_ad img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_top_ad .adsbygoogle, .tdb_single_content .id_bottom_ad .adsbygoogle{ position: relative; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ margin-bottom: 15px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ text-align: center; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-right: auto; margin-left: auto; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left{ float: left; margin-top: 9px; margin-right: 21px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right{ float: right; margin-top: 6px; margin-left: 21px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title{ width: 300px; height: 250px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title:before{ position: absolute; top: 50%; -webkit-transform: translateY(-50%); transform: translateY(-50%); margin: auto; display: table; width: 100%; }.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:18px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 h1{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h2{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h3{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h4{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h5{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h6{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:16px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 32px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:48px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; color: #222222; }.tdi_20,.tdi_20 p{ color: #444444; }.tdi_20 h1,.tdi_20 h2,.tdi_20 h3,.tdi_20 h4,.tdi_20 h5,.tdi_20 h6{ color: #222222; }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center { margin: 0 auto 26px auto; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left { margin-right: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right { margin-left: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .td-a-ad { float: none; text-align: center; } .tdb_single_content .td-a-ad img { margin-right: auto; margin-left: auto; } .tdb_single_content .tdc-a-ad { float: none; } }@media print { .single .td-header-template-wrap, .single .td-footer-template-wrap, .single .td_block_wrap:not(.tdb_breadcrumbs):not(.tdb_single_categories):not(.tdb-single-title):not(.tdb_single_author):not(.tdb_single_date ):not(.tdb_single_comments_count ):not(.tdb_single_post_views):not(.tdb_single_featured_image):not(.tdb_single_content) { display: none; } .single.td-animation-stack-type0 .post img { opacity: 1 !important; } }/* portrait */@media (min-width: 768px) and (max-width: 1018px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 28px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:28px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}/* phone */@media (max-width: 767px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:13px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 26px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:24px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}]]>

PETALING JAYA: Penyanyi, Lan Kristal berang dengan individu yang didakwa telah membuat laporan kepada pihak Majlis Bandaraya terhadap premisnya.

Aku loading baru tau, bukan parking, KAU MEMANG DAH TAK BOLEH SABAR KE LAHANAT

AKU PON DAH RASA HILANG SABAR DENGAN BINATANG MACAM KAU NI, DATANG SINI BAGITAU AKU APA YANG KAU TAK PUAS HATI SAMPAI NAK KACAU TEMPAT AKU CARI REZeKI

tak payah sembang banyak,“ kata Lan menerusi satu hantaran video di instagramnya.

View this post on Instagram

A post shared by LAN SOLO • KRISTALx (@lansolo_official)

Lan atau nama sebenarnya Mohd Razlan bin Mohamed Yusof berkata individu yang busuk hati itu berada berdekatan premisnya dan laporan dibuat kerana tidak puas hati apabila premisnya dikatakan menghalang lalu lintas jalan raya kawasan tersebut diwaktu pagi.

Lantaran itu, premis penyanyi ini disaman atas aduan yang diterima dengan alasan menggangu kesesakan lalu lintas di Kawasan Puchong Prima tersebut dan melonggokkan barang di hadapan premis.

“Katanya aduan “mengganggu lalu lintas”!, kat mana yang aku ganggu lalu lintas,? pagi buta sesak tang mana?

“Keadaan kedai agak sibuk tu aku paham la, yang kau dok mengadu tak abis2 tu dah kenapa?

“Jadi disebabkan ada aduan.. diaorang tetap kena keluarkan saman!,” kata Lan di Instagram miliknya.

Lan Kristal bergambar dihadapan premisnya Solo Borneo Mart di Puchong Prima.

Kejadian ini berlaku pada waktu pagi apabila dia ingin memungah stok barang yang baru sampai ke premisnya lalu di datangi dua orang penguatkuasa Maljis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ) dan telah disaman.

Menurut Lan, setelah diselidik dengan teliti mengenai kejadian ini, si pengadu yang telah membuat aduan terhadap kedainya kerana mereka didakwa mengganggu kesesakan trafik lalu lintas kerana mengambil masa agak lama untuk memungahkan barang daripada kontena tersebut.

“Kita orang mula punggah barang pukul 8 pagi, mengikut SOP bawak turun barang daripada kontena, bukannya sekejap tapi berjam juga kerana barang banyak.

“Kalau rasa nak cepat apa kata kau turun tolong, ni pergi mengadu dekat dia buat apa.

“Pagi lenggang lagi mana ada orang pun, depan kedai aku luas kot, siapa tinggal sini tahulah,” kata Lan di Instagram miliknya.

Untuk makluman ini bukanlah pertama kali kejadian seperti ini berlaku terhadap premis Lan, kerana sebelum ini turut berlaku insiden yang sama apabila setiap kali ingin memungahkan stok barang daripada kontena.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *