*:not(.wp-block-quote):not(.alignwide):not(.td-a-ad){ margin-left: auto; margin-right: auto; }.tdb_single_content a{ pointer-events: auto; }.tdb_single_content .td-spot-id-top_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Top Ad’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad0 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 1’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad1 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 2’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad2 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 3’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-bottom_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Bottom Ad’ !important; }.tdb_single_content .id_top_ad, .tdb_single_content .id_bottom_ad{ clear: both; margin-bottom: 21px; text-align: center; }.tdb_single_content .id_top_ad img, .tdb_single_content .id_bottom_ad img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_top_ad .adsbygoogle, .tdb_single_content .id_bottom_ad .adsbygoogle{ position: relative; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ margin-bottom: 15px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ text-align: center; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-right: auto; margin-left: auto; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left{ float: left; margin-top: 9px; margin-right: 21px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right{ float: right; margin-top: 6px; margin-left: 21px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title{ width: 300px; height: 250px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title:before{ position: absolute; top: 50%; -webkit-transform: translateY(-50%); transform: translateY(-50%); margin: auto; display: table; width: 100%; }.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:18px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 h1{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h2{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h3{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h4{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h5{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h6{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:16px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 32px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:48px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; color: #222222; }.tdi_20,.tdi_20 p{ color: #444444; }.tdi_20 h1,.tdi_20 h2,.tdi_20 h3,.tdi_20 h4,.tdi_20 h5,.tdi_20 h6{ color: #222222; }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center { margin: 0 auto 26px auto; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left { margin-right: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right { margin-left: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .td-a-ad { float: none; text-align: center; } .tdb_single_content .td-a-ad img { margin-right: auto; margin-left: auto; } .tdb_single_content .tdc-a-ad { float: none; } }@media print { .single .td-header-template-wrap, .single .td-footer-template-wrap, .single .td_block_wrap:not(.tdb_breadcrumbs):not(.tdb_single_categories):not(.tdb-single-title):not(.tdb_single_author):not(.tdb_single_date ):not(.tdb_single_comments_count ):not(.tdb_single_post_views):not(.tdb_single_featured_image):not(.tdb_single_content) { display: none; } .single.td-animation-stack-type0 .post img { opacity: 1 !important; } }/* portrait */@media (min-width: 768px) and (max-width: 1018px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 28px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:28px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}/* phone */@media (max-width: 767px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:13px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 26px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:24px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}]]>

PETALING JAYA : “Masalah betul dengan orang yang kurang kasih sayang ni!. Suap anak pun salah!,” luah pelakon Jasmin Hamid dalam satu hantaran di Facebooknya.

Jasmin Hamid bertindak meluahkan ketidakpuasan hatinya selepas terdapat seorang yang melemparkan komen biadap terhadap tindakannya berkongsi momen dia menyuapkan makanan kepada anak lelakinya.

“Walaupun anak-anak saya dah beruban pun nanti, saya tetap akan suapkan diaorang selagi saya sihat. Tetap akan peluk cium diaorang, katanya.

Dah bermisai, berjambang pun masih nak makan bersuap lagi.. Geli tengok” dakwa individu tersebut.

Menurut Jasmin lagi, sekiranya tak suka dengan keakraban dia dan anaknya jangan tengok.

Saya suap anak saya lah, bukan anak orang lain atau suami awak!

“Walaupun anak-anak saya dah beruban pun nanti, saya tetap akan suapkan diaorang selagi saya sihat. Tetap akan peluk cium diaorang, katanya.

Jasmin juga berkata dengan ciuman dan belaian seorang ibu, anak-anaknya sikit pun tak malu dan tidak berasa kekok setiap kali dia menyuap mereka makan dan juga mencium mereka kerana keluarganya telah diajar untuk saling menyayangi antara satu sama lain mengikut batasan.

“Saya sendiri dah tak dapat lagi rasa suapan dan ciuman dari ibu bapa saya. Rindu yang amat

Jasmin juga turut menyimpan dan berkongsi gambarnya menyuapkan kedua arwah ibu bapanya ketika mereka sakit

Sebak setiap kali tengok gambar ni.

Geli juga ke tengok saya suapkan emak bapak saya ?

Kalau anak-anak saya boleh suapkan. Apatah lagi kedua pintu syurga saya, ladang pahala saya.

Saya bersyukur pada Allah sebab di pilih untuk berbakti pada kedua arwah ibu bapa saya hingga akhir hayat mereka. Jadi tak payah nak pelik bila tengok saya suap keluarga saya..

Buanglah penyakit hati tu!.

Jasmin berpesan sebagai ibu bapa, perlu ajarkan anak-anak dengan erti kasih sayang pada ibu bapa dan adik beradik.

Jasmin juga sedih sedih melihat ramai keluarga yang pecah belah sebab dari kecil, keluarga mereka tidak pupuk rasa kasih sayang dan hormat menghormati antara anak beranak.

Jasmin juga bersyukur walaupun keluarganya kecil dan tidak kaya harta dunia tapi keluarganya kaya dengan kasih sayang hingga saat ini.

“Bila dah besar, buat hal masing-masing. Salam mak bapak pun, ambik syarat je.

“Dengan adik-beradik pun, bertegur macam kawan-kawan je.

Katanya ada sebab turunnya wabak COVID-19 di muka bumi ni, ramai yang terpisah dengan ahli keluarga dan orang yang tersayang.

“Mungkin sebab Allah nak kita rasa betapa sakitanya terpisah dengan orang tersayang di dunia.

“Apatah lagi bila terpisah mati sebab dahulu bila ada peluang depan mata, kita abaikan nikmat yang Allah berikan.

“Sekarang Allah nak kita perbetulkan mana-mana kesilapan kita, selagi bernyawa,” tegasnya.

Jasmin Hamid kini membintangi drama Derita Untuk Bahagia, setiap Isnin hingga Jumaat jam 6 petang di Astro Prima

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *