*:not(.wp-block-quote):not(.alignwide):not(.td-a-ad){ margin-left: auto; margin-right: auto; }.tdb_single_content a{ pointer-events: auto; }.tdb_single_content .td-spot-id-top_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Top Ad’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad0 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 1’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad1 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 2’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad2 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 3’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-bottom_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Bottom Ad’ !important; }.tdb_single_content .id_top_ad, .tdb_single_content .id_bottom_ad{ clear: both; margin-bottom: 21px; text-align: center; }.tdb_single_content .id_top_ad img, .tdb_single_content .id_bottom_ad img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_top_ad .adsbygoogle, .tdb_single_content .id_bottom_ad .adsbygoogle{ position: relative; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ margin-bottom: 15px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ text-align: center; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-right: auto; margin-left: auto; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left{ float: left; margin-top: 9px; margin-right: 21px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right{ float: right; margin-top: 6px; margin-left: 21px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title{ width: 300px; height: 250px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title:before{ position: absolute; top: 50%; -webkit-transform: translateY(-50%); transform: translateY(-50%); margin: auto; display: table; width: 100%; }.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:18px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 h1{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h2{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h3:not(.tds-locker-title){ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h4{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h5{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h6{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:16px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 32px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:48px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; color: #222222; }.tdi_20,.tdi_20 p{ color: #444444; }.tdi_20 h1,.tdi_20 h2,.tdi_20 h3:not(.tds-locker-title),.tdi_20 h4,.tdi_20 h5,.tdi_20 h6{ color: #222222; }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center { margin: 0 auto 26px auto; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left { margin-right: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right { margin-left: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .td-a-ad { float: none; text-align: center; } .tdb_single_content .td-a-ad img { margin-right: auto; margin-left: auto; } .tdb_single_content .tdc-a-ad { float: none; } }@media print { .single .td-header-template-wrap, .single .td-footer-template-wrap, .single .td_block_wrap:not(.tdb_breadcrumbs):not(.tdb_single_categories):not(.tdb-single-title):not(.tdb_single_author):not(.tdb_single_date ):not(.tdb_single_comments_count ):not(.tdb_single_post_views):not(.tdb_single_featured_image):not(.tdb_single_content) { display: none; } .single.td-animation-stack-type0 .post img { opacity: 1 !important; } }/* portrait */@media (min-width: 768px) and (max-width: 1018px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 28px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:28px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}/* phone */@media (max-width: 767px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:13px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 26px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:24px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}]]>

PETALING JAYA: Penyanyi wanita, Shiha Zikir meluahkan rasa berang apabila tidak dibenarkan merakam dirinya sewaktu divaksini.

Menurut Shiha, dia dilarang merakam detik vaksinasi dos keduanya Sinovac oleh doktor yang bertugas di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) di Stadium Nasional Bukit Jalil baru-baru ini.

[Jom Ikuti Instagram Kami]
[KLIK DI SINI]

“mula-mula Shiha buka kamera telefon untuk ambil video kemudian doktor tersebut cakap “kamera tak dibenarkan”

  • “kemudian doktor tu kata sebab tak suka benda yang dah tular mengenai suntikan sebelum ini,” luahan Shiha di media sosialnya.

View this post on Instagram

A post shared by Shiha Zikir (@shihazikir)

[Jom Sertai Group Telegram Kami]
[Klik DI SINI]

Ekoran itu, Shiha Zikir atau nama sebenarnya Nurshiha binti Mohd Zikir keliru dengan tindakan doktor berkenaan yang tidak membenarkan untuk merakam detik vaksinasi tersebut.

Difahamkan, sebelum ini terdapat kenyataan daripada kerajaan menerusi Menteri Tenaga Sains Teknologi dan Inovasi (MOSTI), Khairy Jamaluddin yang telah membenarkan rakaman detik vaksinasi oleh setiap penerima vaksin untuk menggalakkan lagi jumlah bilangan penerima pada masa akan datang.

[Jom like & follow Facebook kami]
[Klik DI SINI]

“Shiha keliru semalam bila tak dibenarkan ambik video sedangkan @khairykj dah cakap dibenarkan tambahan memang niat nak menggalakkan orang / pengikut shiha untuk ambik vaksin je,” kata Shiha Zikir.

View this post on Instagram

A post shared by Shiha Zikir (@shihazikir)

Difahamkan juga, Shiha kesal dan berang apabila doktor bertugas berkenaan didakwa agak kurang sopan terhadapnya serta memberikan alasan yang tidak munasabah ketika diajukan soalan mengenai rakaman tersebut.

“Sekurangnya beradab la kalau nak cakap dengan pesakit dan janganla bagi alasan yang tak masuk akal masa tu

[Tweet Bersama Kami]
[KLIK DI SINI]

“Bukannye tak percaya kat doktor pun, tolong positif, lagi pun rakam video kan bagus untuk kedua-dua pihak kalau terjadi apa-apa, jangan buat orang kelirulah,” perkongsian Shiha di media sosial

View this post on Instagram

A post shared by Shiha Zikir (@shihazikir)

[Kongsikan Dengan Kami Di Tiktok]
[Klik Di Sini]

Selepas perkongsian video Shiha berkenaan, ia telah memberi kesedaran kepada pengikutnya mengenai kepentingan untuk menerima suntikan vaksin.

“Shiha tak sangka dapat tarik minat beberapa orang untuk daftar vaksin sebab tengok video tu, saya sangat gembira,” luahan Shiha di media sosial.

Penyanyi ini juga menyarankan kepada pengikutnya agar sentiasa berwaspda dan peka dengan situasi terkini yang melibatkan vaksinasi supaya tidak timbul isu keliruan sepertinya.

“Untuk panduan semua. pergi vaksin elok-elok tau, nak record ke, tak nak rakam ke, nak post dekat ig ke nak simpan ke, terpulang masing-masing, asalkan tak menyusahkan dan kelirukan sesiapa, paling penting tolong beradab,” ujarnya di media sosial.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *