*:not(.wp-block-quote):not(.alignwide):not(.td-a-ad){ margin-left: auto; margin-right: auto; }.tdb_single_content a{ pointer-events: auto; }.tdb_single_content .td-spot-id-top_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Top Ad’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad0 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 1’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad1 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 2’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-inline_ad2 .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Inline Ad 3’ !important; }.tdb_single_content .td-spot-id-bottom_ad .tdc-placeholder-title:before{ content: ‘Article Bottom Ad’ !important; }.tdb_single_content .id_top_ad, .tdb_single_content .id_bottom_ad{ clear: both; margin-bottom: 21px; text-align: center; }.tdb_single_content .id_top_ad img, .tdb_single_content .id_bottom_ad img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_top_ad .adsbygoogle, .tdb_single_content .id_bottom_ad .adsbygoogle{ position: relative; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ margin-bottom: 15px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right img, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-bottom: 0; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center{ text-align: center; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center img{ margin-right: auto; margin-left: auto; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left{ float: left; margin-top: 9px; margin-right: 21px; }.tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right{ float: right; margin-top: 6px; margin-left: 21px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title{ width: 300px; height: 250px; }.tdb_single_content .tdc-a-ad .tdc-placeholder-title:before{ position: absolute; top: 50%; -webkit-transform: translateY(-50%); transform: translateY(-50%); margin: auto; display: table; width: 100%; }.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:18px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 h1{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h2{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h3{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h4{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h5{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 h6{ font-family:Fira Sans !important;font-style:italic !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:16px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 32px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:48px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; color: #222222; }.tdi_20,.tdi_20 p{ color: #444444; }.tdi_20 h1,.tdi_20 h2,.tdi_20 h3,.tdi_20 h4,.tdi_20 h5,.tdi_20 h6{ color: #222222; }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right, .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-center { margin: 0 auto 26px auto; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-left { margin-right: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .id_ad_content-horiz-right { margin-left: 0; } }@media (max-width: 767px) { .tdb_single_content .td-a-ad { float: none; text-align: center; } .tdb_single_content .td-a-ad img { margin-right: auto; margin-left: auto; } .tdb_single_content .tdc-a-ad { float: none; } }@media print { .single .td-header-template-wrap, .single .td-footer-template-wrap, .single .td_block_wrap:not(.tdb_breadcrumbs):not(.tdb_single_categories):not(.tdb-single-title):not(.tdb_single_author):not(.tdb_single_date ):not(.tdb_single_comments_count ):not(.tdb_single_post_views):not(.tdb_single_featured_image):not(.tdb_single_content) { display: none; } .single.td-animation-stack-type0 .post img { opacity: 1 !important; } }/* portrait */@media (min-width: 768px) and (max-width: 1018px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 28px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:28px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}/* phone */@media (max-width: 767px){.tdi_20, .tdi_20 > p, .tdi_20 .tdb-block-inner > p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:14px !important;line-height:2 !important;font-weight:400 !important; }.tdi_20 li{ font-family:Fira Sans !important;font-size:13px !important;line-height:2 !important; }.tdi_20 li:before{ margin-top: 1px; line-height: 26px !important; }.tdi_20 .tdb-block-inner blockquote p{ font-family:Fira Sans !important;font-size:24px !important;line-height:1.4 !important;font-style:italic !important;font-weight:600 !important;text-transform:none !important;letter-spacing:-1px !important; }}]]>

PETALING JAYA: Selebriti penuh kontroversi, Zarina Anjoulie sekali lagi telah mencuri perhatian netizen apabila dia telah membuat keputusan untuk membuang kesemua tatu di badannya.

Zarina yang telah berkongsikan proses pembuangan tatu itu di laman Facebook miliknya secara “live” di sebuah klinik kecantikan.

[Jom Ikuti Instagram Kami]
[KLIK DI SINI]

Proses pembuangan tersebut memerlukan beberapa kali rawatan dan difahamkan ini merupakan kali pertama Zarina melakukannya. Namun begitu, dia telah menarik perhatian netizen apabila telah membuang cacah tatu pertamanya yang bertulisan “yas” iaitu Ilyas merupakan nama bekas suaminya keduanya.

[Jom Sertai Group Telegram Kami]
[Klik DI SINI]

Terdapat dakwaan mengatakan setiap kali bercinta Zarina pasti akan mencacah tatu nama kekasih pada badannya bagi tunjuk tanda sayang dan kesetiaan pada kekasihnya itu.

“ya saya kena buang ni dulu, yang penting buang nama orang tu, buang suey (sial),”ujarnya kepada netizen menerusi video live berkenaan.

Menerusi perkongsian tersebut, Zarina juga didakwa telah menimbulkan perasaan meluat oleh warga netizen kerana dilihat terlampau terbuka dan langsung tiada perasaan malu apabila kongsikan video itu meskipun niatnya ingin berubah.

[Jom like & follow Facebook kami]
[Klik DI SINI]

Proses untuk membuang cacah tatu pada bahu serta leher Zarina menggunakan kaedah laser dan mengambil masa agak lama kerana dilihat terlampau banyak pada badannya jadi sukar untuk membuangnya sekali gus.

“Buang tato dah elok dah. Tapi buat live dedah aurat, berpeluk2 dengan bukan mahram, iddah dah habis ke? Manalah semua menteri2 agama, orang macam ni patut ban, pengaruh buruk

“Ape benda lah buat tatu macam tu ni orang Islam ke kafir nak buat tatu bagai dengan rambut karat ape benda lah

[Tweet Bersama Kami]
[KLIK DI SINI]

“Siap tunjuk depan khalayak saja cari publisiti murahan tiada maruah,” antara komen yang dilemparkan kepada Zarina Anjoulie apabila berkongsi video dia membuang tatu.

Turut kelihatan dalam video berkenaan adalah Zoey Rahman, namun dapat dilihat aksi manja seperti berpegangan tangan dan berpelukan erat telah menampakkan mereka seolah-olah pasangan sedang hangat bercinta.

Yang menguatkan lagi dakwaan mereka bercinta apabila Zarina telah memangil Zoey Rahman dengan panggilan manja “baby dan ayang” beberapa kali didalam video tersebut sambil melakukan aksi manja.

[Kongsikan Dengan Kami Di Tiktok]
[Klik Di Sini]

Namun disebalik itu, timbul pula dakwaan bahawa aksi manja tersebut hanya untuk “coverline” pada Zoey Rahman yang dilihat sedang berkhayal dalam video berkenaan ketika berbual dengan Zarina.

“Zoey, u tengah lalok sekarang ni I faham,” ujarnya dalam video tersebut.

Zarina dan Zoey dilihat bermesra dalam video berkenaan.

Berikutan tindakan artis yang baru dikaitkan dengan kes dadah baru-baru ini, ada netizen yang melemparkan aksi manja berkenaan sekadar lakonan dan bermungkinan adalah salah satu “marketing” terbaru daripada Zoey Rahman untuk lancarkan produk terbaru.

“Ni dok rapat rapat peluk bagai, ada apa2 ke? Entah2 marketing terbaru je ni, Drama je lebih Zoey ni,”antara komen yang dilemparkan oleh netizen kepada mereka berdua.

Zarina pernah mendirikan rumahtangga bersama Pangiran Mohd Ilham Syazwan pada 2015 dan telah dikurniakan seorang anak lelaki bernama Awangku Gabriel Martin Ezra, namun hanya bertahan selama setahun, kemudian dia telah berkahwin dengan Eilyas Azhar pada tahun 2020 setelah empat tahun bergelar ibu tunggal lalu bercerai dan rujuk kembali tahun 2021.

Terdahulu Zarina didakwa ditahan polis atas tuduhan disyaki terbabit dengan penyalahgunaan dadah di sebuah rumah di Kampung Chalet, Nilai pada awal tahun ini.

Seperti mana yang kita sedia maklum, sebagai seorang muslim, tatu adalah haram dan dilaknat oleh Allah SWT jadi kita sebagai orang Islam janganlah membuat perkara yang dimurkai oleh Allah.

Sabda Rasulullah saw :

لعن الله الواشمات والموتشمات

“Allah telah melaknat pembuat tatu dan yang dibuat tatu.” (Hadith Bukhari & Muslim)

Firman Allah Taala :

وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُوْنِ اللهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِيْنًا

“Dan (syaitan berkata) akan aku suruh mereka (manusia mengubah ciptaan Allah), lalu mereka mengubahnya. Barangsiapa yang menjadikan syaitan menjadi teman selain Allah maka sesungguhnya ia telah rugi yang amat nyata.” (An-Nisa`: 119)

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *